luni, 9 noiembrie 2015

Kamelot si manipularea maselor

Recviem COLECTIV.
Doare? Ascultati piesa, e horror. 
https://www.youtube.com/watch?v=0Qdcl67H1Jw&list=RDJ-TUufvK0gU&index=4
 

 Am avut deja doua discutii ciudate despre subiectul acesta cu 2 oameni a caror inteligenta o apreciam mult (si o mai apreciez in ciuda parerilor diferite). Ascult rock de la o vreme in care nu stiam ca acea muzica se numeste rock si dadeam din cap in felul meu fara sa fi vazut undeva asta si fara sa stiu ca asta inseamna sa fii rocker. La primul concert la care am fost am stat 15 minute cu pielea zbarlita de frica, mi se tot parea ca se vor lua la bataie toti oamenii aia imbracati in negru si cu cercei prin toate partile. Mi-am dat apoi seama cat ma inselam, dupa ce mi-a trecut impresia aia venita doar din prejudecati create de altii. 
La primul si singurul "concert" de manelisti la care am fost, in interes de servici, mi-a fost ingrozitor de frica. De la inceput pana spre sfarsit. Atata agresivitate latenta, micime, prefacatorie si prostie adunate la un loc nu mai vazusem si nici nu am mai vazut vreodata. (Deh, nu am varsta dinozaurilor...inca. )
Cu toate acestea:

As multumi celor care imi pot spune de ce ies oamenii in strada in Bucuresti si se pare si prin alte parti. Dar sincer si ...... daca se poate, cu discernamant.

Eu nu am iesit decat de 2 ori in viata mea: Odata cand eram copil, in facultate, si castigase Romania nu mai stiu ce la fotbal, si-am iesit tot campusul si am scandat lucruri din Regie pana la Universitate, deh, eram copii cu totii si fericiti. Si am mai iesit cand au vrut sa-l dea jos pe Basescu intr-o iarna. Poate ca nu ma duceam daca nu imi spuneau apropiatii sa nu ma duc acolo ca mananc bataie. M-am dus. Nu sa-l dau jos, ci sa inteleg ce se intampla, social ca sa nu zic psihologic. Si-am inteles. Pentru ca ma duceam devreme, pe lumina, pana sa apara televiziunile care faceau stirile apocaliptice si le difuzau publicului. Pana sa apara eroii alergand in chiloti ( ma scuzati, "short" e termenul adecvat) si cu steagul Romaniei pe ei in plina ninsoare din Romana pana la Universitate. (chiar m-am uitat la nenea ala, nu parea beat. M-am gandit ca poate era drogat si nu ma prind eu.  nu stiu cum s-a facut ca a ajuns fix in reflectoare, dar a ajuns. nici un reporter nu poate scapa o stire de scandal, ar trebui sa fim meschini sa acuzam pe cineva care difuzeaza un intreviu cu un asemenea personaj. E vorba de rating. )


Ma duceam pe lumina, pe la 3 PM, cand puteam vorbi cu cei care se jucau cu marionetele. Ma duceam cand abia se aduna lumea, cand veneau regizorii. Eram "proasta". :)) O prostuta....curioasa.....ba chiar am si desenat pancartele cu ei. Da.
Noaptea ma intrebam unde au disparut cei care ziua veneau si lansau lozincile. Nu mai era NIMENI. Doar creduli si......niste alte focare, dar in debandada care se crea noaptea nu apucai sa vorbesti normal cu cineva.
Acolo totul era excited....toti tipau, se impartea ceai cald si recunosc, am multumuit si eu pentru un pahar din asta. Noaptea veneau oameni cu copii, tineri care muncisera poate toata ziua....si printre ei "eroii" care dormisera pana la 11, bausera cafeaua, isi luasera si sandvisuri la ei si venisera sa faca Circ.

Tot acolo m-am intalnit cu un prieten jandarm. Era inghetat, dar  la datorie, si zambea molcom, asa cum il cunosteam. Asta dupa ce vorbisem cu alltii pe care i-am intrebat, cu ceva teama dar omeneste, daca pot poza o tampenie cazuta pe jos, printre cizmele lor. Erau oameni, nu ce se arata la TV. Am lucrat in TV si stiu cat se poate manipula. Poti "omite" 5 secunde dintr-un sincron ( material video) si cu inca doua cuvinte mestesugite puse pe langa, un posesor al unei minti mai intortocheate poate schimba tot sensul.
Da, si eu manipulez acum. Scriu intr-un anume fel si cu o mica doza patetica deoarece consumatorul de mass media autohtona deja are un prag de indiferenta peste care, daca nu se ridica emotivul din stirea citita, acel om nu trece si nu aude nimic. 

E inspaimantator ce rezultate poate avea manipularea unei mase de oameni. Sincer. Adica.......poate fi inspaimantator.
(cred ca voi citi Alexandru Lapusneanu din nou.....poate ma lumineaza acea lectie din istorie. Dar tot acolo exista replica atat de cunoscuta "prosti, dar multi". Cred ca ar putea fi intoarsa si inteleasa si pe alte parti, decat modul cel mai simplist pe care pare a-l exprima).
 
Daca ma uimeste ceva e: cum de nu a picat Basescu in 2012. Parca atunci era.
Trebuie sa fi avut ancore foarte foarte bune, la nebunia care a fost in acea iarna.
Inca o data, nu ma pricep deloc la politica.

Dar m-as bucura muult daca dintre cei care ies acum in strada si aici (in RO) si pe afara, mi-ar spune cineva pertinent, concret si cu discernamant ce cere, si ce asteapta. V-as multumi mult!

Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei care au murit si care vor mai muri in povestea cu clubul ala, nu am inteles niciodata logica, utilitatea, banalul sens uman de a da o diploma, a crestere in grad militar sau a declara erou pe cineva dupa ce a murit. Pot trai, insa, cu neintelegerea asta, mai am si altele la care n-am gasit explicatie.

DAR, poate voi, cei care iesiti in strada, care sunteti atat de motivati in acest moment, mi-ati spune ce cereti! Si ce va asteptati cu adevarat sa primiti!
Imi cer scuze daca par sarcastica data fiind situatia. Dar sunt ffoarte sincera!

Va multumesc! 


PS (14.12 2015, o luna si jumatate de la eveniment) Pe 30 octombrie 2015 a avut loc un incendiu in Clubul Colectiv din capitala, in timpul unui concert rock. Numarul persoanelor decedate in acea seara  a fost de 27 insa bilantul final, a fost de 60 de persoane. In perioada care a urmat, oamenii au iesit in strada si au cerut "Schimbarea". Clasica schimbare. Toate posturile TV au urlat fiecare pe limba lui despre acest eveniment si despre o multime de alte subiecte conexe, incepand de la paranormal la politic. Pe fundalul celor ce se petreceau si a isteriei generale am scris atunci aceste randuri. 
Pentru ca, daca ai fi privit printre gene....

Niciun comentariu: